Klima aletinin tarihi adamlık derece eskidir. İlk insanoğlu üzeri ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor sağlamak ciğerin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hükümran derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Vasat çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak ciğerin su gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya başlangıçlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk eke kullanım meydanını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her zaman 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam fail uran gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya başlangıçlandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini arama fail bir prosestir. Hasetmüzde insanoğlu, henüz rahatlık ve cömert yaşayabilmek ciğerin klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine derece klima lüks olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya emekyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya pek itibar etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok değişiklik evet. Imdi klima sıfır emekyerlerinde kimse çaldatmaışmak istememektedir. Önce emekyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de vazgeçilmez konfor çeyizı olmuştur. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca gökçe yazın serinleşmek ciğerin kullanılan bir çeyiz olmaktan çızevcep, kışın da ısınmak ciğerin yeğleme edilen çeyiz yapmıştır. Klima kullanım aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye başlangıçlamıştır. Pazardaki ürün ve paha çeşitliliği içinsında tüketicilerimiz karar tesviye sürecinde olabildiğince karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana akla yatkın seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin katkısızlanamaması, mevsuk montaj uygulamalarının örgülmaması gibi nedenlerle maatteessüf tüketicimiz mağdur olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın iktibas maliyetinin nispetle işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate aldatmaınmalıdır. Klima çeyizı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak bayağı bir istikşaf örgülmalıdır.