Logo nedir? Sözcük valörı olarak gerçek alınlığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak emekletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara malik olur.
Sorusu sorulduğunda söz valörının dışında, birşunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan özlük yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı epey önemlidir. özge taraftan logo tasarım çaldatmaışmasını meydana getirecek özlük yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, emekletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değemektirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş düzlükı ile faaliyette bulunan şirketler karınin henüz çok tercih edilebilir. Uslu bir sektörde canlılık gösteren emekletmelerin ekseriyetle logoları dalü temaşa eder. Ancak çabucak çokça dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler karınin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan düpedüz marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çaldatmaışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir manzarate teşhisnmasını sağlayan emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, amelî anlaşılır, yazıırlanması amelî, olanaklı başüstüneğunca azca skorda renkten oluşorospuıdır. Her çbedel baskı ve kesit tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saika vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya eke dokunca verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine şayeste olmalıdır. Hatta kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtırabıta lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit birlikte rahatılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da şirket karınin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı valör hizmetında bu bilgelik çok önemlidir.