SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü meal. Fakat bu dü meal konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışbilgiş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri yürekin kritik olan bu dü meal, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman daha hariskurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması yürekin meydana getirilen çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı aksiyonlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da bayağı önemlidir. üste SEM çhileışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çhileışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çhileışmalardır. SEM makul bir bütçe yürekin maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları makul anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde geçirmek yürekin meydana getirilen çhileışmalardır. Elkızı, bu alınlaştırmayı bir zaman daha hariskurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Kısaca SEO yürekin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama mealı arasındaki bir başka önemli fark da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları evetğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu perese değişikdır. SEO çhileışmaları daha saf uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir trafik dürüstışı esenlar.
Bu dü meal, yürekerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çhileışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise nişane daha ticari evetğu yürekin yürekerikler SEO çhileışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu ummak bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece dü meal arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha çok evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.